Online marketing trendek 2007

Mely területek növekednek az online marketingen belül és melyek azok, ahol a cégek spórolnak, és nem invesztálnak majd az idei év folyamán? Mi a trend 2007-ben? Mi várható a kisvállalkozások internetes fejlesztéseiben? Melyek azok
az eszközök amelyekkel leghatékonyabban lehet az olvasót vásárlóvá és ügyféllé tenni 2007-ben?

A hét legfontosabb trend

A legtöbb vállalatnál a következő területeket fejlesztik leginkább:

  • web-használhatóság (web-usability),
  • keresőkre való optimalizálás, (SEO marketing)
  • e-mail marketing
  • webkontrolling.

E négy fő területen kívül a következő három terület bír a legnagyobb
jelentőséggel:

  • ezek a felhasználó által létrehozott tartalmak,
  • blogok és
  • az új web 2.0-ás technikák.


A használhatóság visszahozza az elégedett látogatókat

  • Tudja mi az, amit az Ön weboldalára látogató potenciális ügyfél pontosan szeretne?
  • Tudja Ön mi az, amire ez a látogató számít?
  • Fel tudja mérni, mit vár el egy új látogató és mit egy visszatérő?
  • És tudja, hogy ezt hogyan tudja a leghatékonyabban elérni?

Röviden és tömören ez a web usability, azaz a webhasználhatóság. Az, aki kevesebb, mint fél perc alatt meg tudott rendelni a Bookline-on egy könyvet, legközelebb is ellátogat oda, és legközelebb is rendelni fog. Sőt! Ezt el is fogja újságolni akinek csak tudja. Viszont minden újabb kattintás (amit szükséges megtenni) a megrendelésig, elűzi a használók felét. A használhatóság azt jelenti, hogy a látogató a célját minél egyszerűbben érje el. Gondolkodjunk potenciális ügyfelünk fejével! Nehéz, de megéri!

Keresőmarketing: újabb ügyfelek, hirdetések nélkül

Egy jó honlap önmagában még nem hoz új látogatókat. Ahhoz, hogy új ügyfeleket nyerjünk, jelen kell lenni ott, ahol a látogatók keresnek: a keresőprogramokban. (pl.: Google) Ez csak akkor sikerülhet, ha a website oldalai (és
nem a weboldal!, hanem kifejezetten egy-egy aloldal!) a keresőprogramokhoz vannak igazítva, azaz keresőbarát a felépítése. Ahhoz azonban, hogy a keresőszavak top 10-es listájába bekerüljünk, professzionális keresőmarketinges segítségére van szükség. Aki itt trükköket alkalmaz, a kereső indexekből való teljes kizárást kockáztatja, ahova ugyanazzal a weboldallal visszakerülni már szinte lehetetlen, vagy legalábbis rengeteg idő, és munka.

Az interneten jelenlévő vállalkozások csaknem 90%-a alkalmazza az e-mail marketinget

Új érdeklődök a honlapon még nem ügyfelek. Aki ezeket az érdeklődőket elengedi anélkül, hogy megkérdezné e-mail címüket, később nem tud belőlük meríteni. Egyre több vállalat ajánlja fel honlapján azt a lehetőséget, hogy különleges információkat, vagy hírleveleket e-mailben kapjunk meg tőlük. A felmérések alapján az interneten jelenlévő vállalatok kb. 88 %-a használja az e-mail marketinget, igaz sokszor nem az alapvető szabályok betartásával. Ezek 61 %-a szeretné aktivitását ezen a területen megerősíteni. Az e-mail mint direkt marketing eszköz hatékonysága a ikerfaktorok egyike, azonban hozzá kell tenni, hogy az e-mail mellett (és nem az alternatívájaként!) egyre jelentősebb szerepet kapnak az RSS értesítők, és a blog értesítők is a weboldal frissítéseinek gyors, egyszerű és automatikus közlésében.

Webkontrolling nélkül semmin nem lehet javítani

Csak az tudja jobban csinálni, aki tudja mit csinál. A webkontrolling segít megismerni, definiálni és végül optimalizálni az online-marketing jellemzőit. A logfile elemzések napjai meg vannak számlálva. Ma már pixel technológiával valós
időben mérnek és értékelnek. Erről a témáról bővebben hamarosan olvashatnak majd a |MarketingÖtletek.hu| oldalain.

Banner vs. kulcsszó alapú hirdetések

Az elterjedtség szerinti sorrendben ma Magyarországon az első helyen a bannerek találhatóak és utánuk (egyelőre jelentősen lemaradva) a keresőszavas hirdetések következnek. Tőlünk nyugatra, azonban ez az arány már éppen fordított. Kutatások alapján már hazánkban is csak a vállalatok kicsivel több, mint fele szeretné csak aktivitását a bannerek területén erősíteni, és ők leginkább a nagy multik, vagy legalább is a jelentős marketingbüdzsével rendelkező cégek. A kisvállalati szektorban a banneres hirdetési eszközökkel való megelégedettség ésszerű keretek
között mozog, és egyre nagyobb teret kap a bannervakság fogalom. (bannerekről mindenki tudja hogy fizetett hirdetések, és sokszor már figyelmen kívül hagyják az olvasók és a látogatók.) Gondoljon bele: Ön hányszor kattint egy bannerre egy nap? Vagy egy héten? Tehát a banner hirdetéseknél egyre kevesebb cég erősíti aktivitását. A keresőszavas hirdetéseknél ugyanakkor jelentős előrelépés várható! (Google Adwords, E-target, CT Network). A jövőben erről a témáról is terjedelmes cikkeket olvashat majd oldalainkon!

Sok lehetőség rejlik a web. 2.0-ban

A web 2.0-s tevékenységek még nem annyira elterjedtek: a vállalatok töredéke használja csak. Azonban egyre többen, igaz a megelégedettségben vannak különbségek, sőt a technológia elismerésében is vannak különböző vélemények. Elsődleges és talán egyértelmű előrelépés, és előny, a használók által létrehozott tartalmak jelentőségének drasztikus növekedése. Ez gyakorlatilag nem más, mint az, hogy akár Ön is ennek a cikknek az alján lévő “hozzászólás” formulával megoszthatja velünk, illetve az oldal olvasóival a témáról alkotott véleményét, mely azonnal megjelenik a weboldalon. Ezen a téren az interneten jelenlévő kisvállalatok több mint fele szeretné aktivitását
növelni. Ez alatt olyan lehetőségeket rejlenek, hogy például egy bizonyos weboldal látogatói termékeket értékelhetnek, vagy kommentárokat írhatnak, véleményezhetnek cikkeket, híreket, szolgáltatásokat.

A blog

Ma már sokan írnak blogot. Sok magánszemély. De kevesen használják a blogot üzleti célokra. De mi az a blog? És hogyan lehet üzleti célokra használni? Ezzel a témával is sokat fog foglalkozni a |MarketingÖtletek.hu|. A blog gyakorlatilag egy online napló, amelyet gyakran, napi heti vagy két heti rendszerességgel frissítenek. Általában a mindig a legfrissebb információ található legfelül, bár akadnak ettől eltérő megoldások is. A blog jövője, nem kétséges, és nem kétséges az sem, hogy nem telik el egy-két év, és minden valamire való vállalkozás rájön arra hogy az internet eme új lehetősége mekkora távlatokat nyit meg a vállalkozások (nem csak magánszemélyek!) előtt. A blog, lehetőséget ad a folyamatos kapcsolatteremtésre, az interaktivitásra, a látogatókkal való folyamatos online beszélgetésekre. Kiváltja a fórumokat, a vendégkönyvet, de sok esetben még az e-mailt is, hiszen egyszerűbb, rögtön online módon feltenni a kérdést (mint több embernek elküldeni e-mailben), és a weboldal látogatói közül
bárki válaszolhat rá, lehet akár olyan is, akit nem is ismerünk… Az üzleti felhasználásra még visszatérünk!

Ossza meg mással, ha tetszett!
  • blogtercimlap
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Digg
  • Technorati
  • Google Bookmarks
  • Reddit
  • Book.mark.hu
  • YahooMyWeb
  • email
Címkék: , ,

Hozzászólások

63 Hozzászólás | Online marketing trendek 2007

  1. Online marketing trendek 2009 : |MarketingÖtletek.hu| | 2009. január 29.

    [...] óta tartó szokásunkhoz híven, idén is összefoglaljuk hogy melyek a legjelentősebb online marketing trendek, amelyekkel [...]

  2. the best digital camera below 500 $ | 2014. november 21.

    the best digital camera below 500 $…

    blog topic…

  3. Occhiali Ray Ban Wayfarer Neri Prezzo | 2015. július 25.

    Occhiali Ray Ban Wayfarer Neri Prezzo…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  4. fifa 16 cover vote uk | 2015. szeptember 8.

    fifa 16 cover vote uk…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  5. visit here | 2015. szeptember 11.

    visit here…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  6. go to this page | 2015. szeptember 20.

    go to this page…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  7. https://www.youtube.com/watch?v=mOue3Feulo8 | 2015. szeptember 27.

    https://www.youtube.com/watch?v=mOue3Feulo8…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  8. read this | 2015. október 3.

    read this…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  9. how to revise | 2015. október 8.

    how to revise…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  10. how to prevent razor bumps on face | 2015. október 29.

    how to prevent razor bumps on face…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  11. vakantiehuizen dordogne | 2015. november 14.

    vakantiehuizen dordogne…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  12. - | 2015. november 18.

    -…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  13. 22 essays | 2015. december 8.

    22 essays…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  14. candice galek | 2015. december 24.

    candice galek…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  15. www.fc-cavallino.jp | 2015. december 26.

    http://www.fc-cavallino.jp...

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  16. youtube video | 2015. december 30.

    youtube video…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  17. Read the Full Report | 2016. január 2.

    Read the Full Report…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  18. check this video | 2016. január 16.

    check this video…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  19. paket umroh desember | 2016. január 27.

    paket umroh desember…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  20. www.awa.or.jp | 2016. február 4.

    http://www.awa.or.jp...

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  21. Click here | 2016. február 12.

    Click here…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  22. visit the website | 2016. február 13.

    visit the website…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  23. The gold rush exchange | 2016. február 14.

    The gold rush exchange…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  24. http://www.518xueba.com | 2016. február 14.

    http://www.518xueba.com…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  25. ardyss compensation plan | 2016. február 28.

    ardyss compensation plan…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  26. Katrice Fish | 2016. március 1.

    After reading this great website I just could not keep without saying thank you in the base of my heart!

  27. Hút bể phốt tại xã Phú Mãn | 2016. március 7.

    Hút bể phốt tại xã Phú Mãn…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  28. surviving the final bubble | 2016. március 7.

    surviving the final bubble…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  29. western invitation template | 2016. március 29.

    Keep in mind creative and talented are both subjective words based solely on http://www.photoweddinginvitations2k.com/prod/161241030784111913/cute_heart_black_red_wedding_photo_invitations opinion which means it’s relative to the individual and not some measurement or

  30. top seos | 2016. április 16.

    top seos…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  31. click the up coming document | 2016. április 16.

    click the up coming document…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  32. seo works | 2016. április 19.

    seo works…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  33. what is a search engine optimization | 2016. április 20.

    what is a search engine optimization…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  34. http://youtube.com | 2016. április 24.

    http://youtube.com…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  35. acompanhantes rj | 2016. április 26.

    acompanhantes rj…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  36. Teaching Online as a Job | 2016. május 16.

    Teaching Online as a Job…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  37. http://www.shejiwanjia.com/ | 2016. május 17.

    http://www.shejiwanjia.com/…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  38. pecjyw.com | 2016. május 17.

    pecjyw.com…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  39. 3D Printing | 2016. május 18.

    3D Printing…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  40. kirito elucidator replica | 2016. május 19.

    kirito elucidator replica…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  41. www.zbt789.com | 2016. május 21.

    http://www.zbt789.com...

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  42. Grace Butler | 2016. május 21.

    It’s not too simple to find content that is important today, but this definitely qualifies as one. Making happy and certainly will definitely keep coming back soon!

  43. Battle Camp gold generator | 2016. május 27.

    Battle Camp gold generator…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  44. mistubishi ac Orlando FL | 2016. május 27.

    mistubishi ac Orlando FL…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  45. www.cema.org.cn | 2016. június 3.

    http://www.cema.org.cn...

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  46. computer equipment disposal maidenhead | 2016. június 9.

    computer equipment disposal maidenhead…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  47. Calling Men Reviews | 2016. június 9.

    Calling Men Reviews…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  48. Freda Langley | 2016. június 13.

    whoah this blog is great i really like studying your posts. Stay up the good work! You already know, a lot of individuals are looking round for this information, you could help them greatly.

  49. Alysa Keller | 2016. június 15.

    We are a bunch of volunteers and starting a brand new scheme in our community. Your web site provided us with valuable info to work on. You have performed an impressive process and our entire community can be thankful to you.

  50. http://www.youtube.com/watch?v=XJdQobf1mHQ | 2016. június 16.

    http://www.youtube.com/watch?v=XJdQobf1mHQ…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  51. IT Disposal slough | 2016. június 17.

    IT Disposal slough…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  52. Stewart Hocking | 2016. július 1.

    Dead composed written content, Really enjoyed reading through.

  53. Velda Charlton | 2016. július 4.

    Wenn man z. der Küche beschäftigt ist, so solte man sein Kind mit dorthin nehmen und ihm eine kleine Plastikschüssel und einen Löffel zum Spielen geben.

  54. Sexonorte | 2016. július 15.

    Sexonorte…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  55. Julius Broun | 2016. július 22.

    I dugg some of you post as I thought they were extremely helpful very beneficial.

  56. Tom Lance | 2016. július 26.

    Hi it’s me, I am also visiting this web site on a regular basis, this site is really pleasant and the people are truly sharing pleasant thoughts.

  57. Malcolm Prisco | 2016. július 26.

    Great post, you have pointed out some good points, I also conceive this is a very excellent website.

  58. Larry Andrus | 2016. augusztus 24.

    I like this site it’s a master piece! Glad I discovered this on google.

  59. happiness | 2016. szeptember 5.

    happiness…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  60. casino Malaysia online | 2016. szeptember 9.

    casino Malaysia online…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  61. Calvin Dunhill | 2016. október 9.

    This blog delivers only important info and I am checking to it-this instant! Thankyou guys!

  62. prediksi togel hari ini | 2016. október 13.

    prediksi togel hari ini…

    Online marketing trendek 2007 | |MarketingÖtletek.hu|…

  63. Stefanie Reinhart | 2017. június 10.

    Tremendous things here. I am very satisfied to peer your post. Thanks so much and I’m looking forward to touch you. Will you kindly drop me a mail?

Írja le véleményét, kérdését!