5 dolog, amit semiképpen se tegyen ha keresőbarát weboldalra vágyik

1) Ne használjon lassú szervert!

A Google a Googlebot nevű keresőrobot használatával gyűjti a dokumentumokat az interneten, és ez alapján frissíti az adatbázisát a weboldal adataival. A weboldal frissítésének gyakoriságától és a “keresőbarátságától” függően bizonyos weboldalaknál ez a feltérképezés naponta többször is lehetséges, de van ahol csak havi rendszerességű. A Googlebot munkáját nagymértékben elősegíti egy gyors szerver, így ugyanis ugyanannyi idő alatt sokkal több oldalt, aloldalt képes bejárni a keresőrobot. Fontos tehát pénzt és időt áldozni arra, hogy megfelelő minőségű és gyorsaságú tárhelyen üzemeltessük weboldalunkat. (vö.: ingyenes domain és tárhely: miért ne?)

2) Duplikált tartalom – Ne másoljon!

Ha a weboldalán sok tartalom, és még inkább sok olyan szöveges aloldal található, ami máshonnan idézett (netán lelopott), vagy fordítva: ha az ön által megírt értékes tartalmat mások leszedik a weboldaláról, majd publikálják azt a sajátjukon, akkor beszélünk duplikált tartalomról. Ezt a Google kifejezetten bünteti! A kérdés automatikus: mi számít duplikációnak, mi kap a Google-től enyhébb büntetést, és mi az ami valószínűleg teljes kizárással jár? Ebben a bejegyzésben ezt most nem taglaljuk, de van Longhand oldalán egy nagyon jó kis összefoglalás a témáról, érdemes elolvasni!

3) Linkfarmok? Jaj ne!

Sokan azt hiszik, hogy igaz az a régen (sajnos) sokak által hangoztatott tévhit, hogy minél több link mutat az oldalunkra, annál többre értékeli majd kereső a weboldalunkat. Pedig ez nem igaz. Mint az élet sok területén itt is igaz a szabály: a kevesebb néha több. Érdemes megfontlni, hogy milyen oldallal kötönk linkpartberséget, valamint milyen oldalakra helyezzük el a weboldalunk linkjét, mert ha bárkivel linkkapcsolatot teremtünk, bizony könnyen belefuthatunk egy linkfarmba. A linkfarm oldalak lényege, hogy csupán más oldalakra mutató hiperhivatkozásokat tartalmaznak, így próbálva növelni a keresőkben az adott oldalak pontértékét, így jobb találati helyezést elérni. A linkfarmok így a keresők robotjainak készülnek, tehát az emberi felhasználók számára többnyire értelmetlen és értékelhetetlen tartalmúak (például egymás alatti URL-ek, bármiféle szöveg nélkül). A linkfarm technikával ma már főleg a Google átverése a cél (pontosabban annak szabadalmaztatott Page Rank rendszerét célozzák). A keresők kizárással büntetik a linkfarmok használóit (így azokat a lapokat is, amelyekre egy linkfalmról hivatkoznak). Szóval csak óvatosan, megfontoltan!

4) Vásárolt linkek – Linkért ne fizessen!

Létezik egy weboldal, (a címét direkt nem írjuk le) ahol az alábbi szöveg olvasható, mint szolgáltatás:

“Amennyiben Önnek gyorsan van szüksége sok bejövő linkre, amit nem tud az egyszerű és ingyenes linkcsere programból fedezni, akkor lehetősége van partneroldalainkról linket vásárolni. Ez a legtöbb esetben olcsóbb és hatékonyabb módszer, mint bannereket vásárolni vagy egyéb, szöveges alapú reklámra költeni. Töltse fel PayPalon keresztül (…) számláját, és vásároljon linkeket rajtunk keresztül az Önnek meginkább megfelelő honlapokon!”

Nos. Vásárolhat ugyan linkeket, de higgye el, hosszútávon több kára lesz belőle mint haszna. A Google kiemelten ellenzi a vásárolt linkstratégiát, és ehhez megfelelő büntetéssel, akár teljes kizárással is súlythatja azokat a weboldalakat, ahol ez a gyanú felmerül. Akár aki vásárol, akár azt aki elad. Így jobb talán még csak gyanúba sem keveredni…

A Google ugyanis mindent megtesz annak érdekében, hogy kizárja a keresőmotorok eredményeinek manipulálására szolgáló linkeket, például a túlzott mértékű linkcseréket és a PageRank mutató befolyásolása céljából vásárolt linkeket.

5) Kulcsszó spam – ne szemeteljünk!

A kulcsszó spam alapvetően a nem releváns kulcsszavak nagymértékű használatát jelenti.

Jó pár évvel ezelőtt a keresők számára az elsődleges eligazodást a meta leírásban vagy a meta kulcsszóban elhelyezett kulcsszavak jelentették. Azonban ezt sokan kihasználták, mégpedig úgy, hogy telerakták ezeket a meta tagokat az oldal tartalmához egyáltalán nem kapcsolódó, de nagyon népszerű kulcsszavakkal, például “szex”, “michael jackson” stb. A dolog célja természetesen az, hogy az adott népszerű kulcsszóra a keresők a kérdéses oldalt is megjelenítsék, amire klikkelve aztán lehetőség nyílik látogatókat csalni az oldalra.

Természetesen, az ilyen jellegű látogatottságnövelés szemet gyönyörködtető a statisztikai adatokban, de potenciális ügyfeleket nem valószínű hogy hoznak, hiszen, kérdéses, hogy +5000 látogatóból, akit ilyen formán nyertünk, hány fog minket felhívni, hogy megrendelje a szolgáltatásunk…

A fentiek miatt a keresők már módosították algoritmusukat és egyre inkább nem veszik figyelembe a meta kulcsszóba írt szavakat, és inkább az oldal tartalmára fókuszának. Ráadásul mivel a keresők találati listája főképpen relevancia alapján épül fel, már régóta automatikusan kiszűrik a részben egyező, hasonló kulcsszavakat, számos esetben rontják az oldal megítélését, de előfordulhat annak kizárása is az etikátlan módszerek miatt.

Ossza meg mással, ha tetszett!
  • blogtercimlap
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Digg
  • Technorati
  • Google Bookmarks
  • Reddit
  • Book.mark.hu
  • YahooMyWeb
  • email
Címkék: , , ,

Hozzászólások

10 Hozzászólás | 5 dolog, amit semiképpen se tegyen ha keresőbarát weboldalra vágyik

  1. Molnár Gyula | 2008. július 18.

    A jó találatok elérése érdekében, igen összetett munkát kell végezni. A fent említett 5 dolog, alapvetően fontos a folyamatban. A keresőoptimalizálásal foglalkozó cégek évek óta kűzdenek a keresőrobotok változékony szeszélyeivel, nem is minden eredmény nélkül. Ha valaki kíváncsi egy hiteles beszámolóra, akkor én, ezt az oldalt javaslom. Egyébként ezt az öt egyszerűnek tűnő szabályt is jóval többen szegik meg, mint akik szem előtt tartják. Pedig itt indul a keresőoptimalizálás…

  2. Gombos Zsolt | 2008. július 18.

    Hááát… igen, persze igazat adok, a fenti 5 pont csak egy folyamat része. De azért kedves Gyula, ugye azt elfogadod, ha az ilyesfajta ingyen reklámot nem szeretjük? Főleg ha a saját cégedet ajánlod… :)

    Ennek ellenére kint hagyom, remélem sok átkatt lesz belőle nektek…. Biztos szükség van rá :)

  3. Zoltee | 2008. augusztus 14.

    Oldalam készülőben, én cms rendszerekkel próbálkozom, melyikkel lehet melyikkel nem, optimalizálni.
    Olvasva a cikket eszembe jut hogy minden vállalkozó eldicsekszik hogy első a gúgliban! -kérdezem: hogy hogy? -Ird csak be hogy izé kft ki is jövök elsőnek.
    na gratula persze a domainod izekft.hu .
    Vagy ezzel a spam írással próbálkozik nálam a hozzászólások nofollow-al kezdődnek hehe:)
    hála nem seo-val foglalkozok, de marketingel.

  4. Gombos Zsolt | 2008. augusztus 15.

    Zoltee: mindannyian tudjuk, hogy ha valaki a saját cégnevére első, az semmit nem ér, mert az azt jelenti, hogy ismerik a céget, és konkrétan azt keresik. Ilyenkor nincs verseny, de nyilván azok vannak kevesebben akik tudják hogy melyik cég tudja megoldani a problémáját. Ebben az esetben nincs is szükség keresőmarketingre… Tevékenyésgi körre, szolgáltatásra, termékre keressünk. Ha ott is a TOP 10-ben vagyunk, na az már valami!

  5. Zoltee | 2008. augusztus 15.

    Egyetértek.
    Jó kis ötöst írtál. Egy 6. -at ha szabad “üdvözöljük honlapunkon! Cégünk családi vállalkozácként indult……”
    tehát az index oldal a legfontosabb
    nem az intro (swf) vagy a nyelvválasztó.
    A duplikáció amúgy egy külön cikket is megérne a black hat optimalizálás címmel.
    Ezért ugyanis az oldal kikerül a gúgli indexből.(jó időre)
    lásd BNW

  6. Viktor | 2009. február 17.

    Nem értek egyet a 3. ponttal. Korábban a Google nem vette figyelembe negatív értékel, ha az oldal szerepel egy link farmban. Lehet, hogy figyelmen kívül hagyta Page Rank számításnál, de “fekete” pontot nem adott érte. Ez alapvetően azért volt így, mert a domain tulajdonos tudtán kívül belinkelhetik az oldalát bárhová. Lehet, hogy ez megváltozott, de elégé meg lennék lepve. Ha ez így van, akkor az összes versenytársam oldalát belinkelem a lehető legtöbb linkfarmba. Nesze neked SEO.

  7. N. Judit | 2009. február 25.

    A spamelésen kívül a fentieket mind “benyeli” a Google, sőt, kijátszása túl egyszerű, és egy adott szóra, ingyenes linkről mindjárt benne is vagyunk az első 4ben magyarországi egész web keresésben.

    Egy kis kreativítás és 0 Ft!

  8. kacsesz | 2009. április 30.

    Kedves Judit , ismertethetnéd a trükködet,

  9. fzoltee | 2009. július 27.

    Az új trükk az, hogy a nofolow már nem játszik. Ezen az oldalon is szép nofollow-ok vannak minden weboldal linken de mivel már nem számít, szépen megugrott a linkek száma pl az általam promotált oldalon is, és a linkek listában is megjelent. Ildikó, verseny pl ablak szóra? mit mondtál 4. leszel?
    ok akkor te inkább feketemágiával foglalkozol, nem seoval ?

    Mért döntött így a Google?
    Hogy ne lehessen így a page rank megoszlást befolyásolni adott oldal(ak) javára.
    ez a hivatalos álláspont.

    viszont a linkfarmra mindenki betehet. pl ha te a konkurenciám vagy, folytathatnék negatív kampányt is ellened. ezt én is így látom.

    Régen jártam erre remélem mindent számításba vettem.

  10. fzoltee | 2009. július 27.

    bocs Judit!

Írja le véleményét, kérdését!