Hogyan keress állást kreatívan?

Mi tegyünk, ha egy e-mailben elküldött önéletrajzra még csak válasz sem jön a kiválasztott cég HR-eseitől?

Rugaszkodjunk el, és oldjuk meg a feladatot kreatívan: marketinges szemmel meghökkentően, HR-es szemmel megbotránkoztatóan.

Tollas Attila CV - Teherautón

Kiváló példa erre Tollas Attila, (www.tollasattila.com), aki a fentiekhez hasonló cipőben járva, várta, hogy a cég HR-ese előbb utóbb reagál a beküldött önéletrajzára. Egy pár sikertelen próbálkozás után egy meglepő húzással próbálkozott: a Célcsoport Média egyik kisteherautóját kibérelte, és a megcélzott cég bejárata elé állította ki az önéletrajzát, óriásplakát méretben.

Mindehhez mellékelve egy vírus marketing gyanús amatőr videót is leforgatott, ami a youtube-on meg is tekinthető:

Az önmarketing akció végeredményét még nem tudjuk, de bízunk benne hogy a kreatív szerző, majd megosztja velünk alább egy kommentben…

Az ötlet mindenesetre szerintünk nagyon jó, gratulálunk!

Ossza meg mással, ha tetszett!
  • blogtercimlap
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Digg
  • Technorati
  • Google Bookmarks
  • Reddit
  • Book.mark.hu
  • YahooMyWeb
  • email
Címkék: , , ,

Hozzászólások

40 Hozzászólás | Hogyan keress állást kreatívan?

  1. Tollas Attila | 2008. augusztus 14.

    Kedves MarketingÖtletek és Olvasók!

    Örömmel láttam a cikket az oldalon. Amennyiben felmerülnek kérdések, természetesen szívesen válaszolok rájuk.

    Üdvözlettel, Tollas Attila

  2. qwert | 2008. augusztus 24.

    Attila, ha nem vagyok túl indiszkrét mennyibe került a plakát elkészítése? és mennyibe került kitenni? :)

  3. Tollas Attila | 2008. augusztus 25.

    Szia qwert!

    jobb név mint a asdf! :) Szóval lássuk csak: kell egy fotós (40e), egy grafikus (30e), nyomda (20e) és a cég aki kiteszi (90e/nap).
    Mint szakmabelinek, természetesen lényegesen kedvezőbb árat kellett fizetnem.

    Üdv, Attila

  4. MarCzipán | 2008. szeptember 24.

    Kedves Attila!

    Gratulálok az ötletedhez! Mindig tisztelettel adózom a kreativitásnak, főképp, ha az a marketinggel karöltve jelenik meg… :)

    Igazán engem az érdekelne, hogy sikerült-e célt érned?

  5. Attila | 2008. szeptember 28.

    Kedves Marczipán!

    Több célom is volt. Az elsődleges természetesen az állás megszerzése. A Nissan kommunikációs menedzserétől azt a választ kaptam, hogy a pozíciót már betöltötték csak ‘sajnos’ elfelejtettek kiértesíteni. Halkan megjegyzem, hivatalos választ a mai napig nem kaptam. Nem minden multi kultúra egyforma…
    A fentiek után a ‘B’ verzió következett. Így jutott el hozzád is. :)
    Ezekről a lehetőségekről még nem beszélek egyenlőre, de remélem hamarosan megoszthatom az eredményt.

    Üdv, Attila

  6. MarCzipán | 2008. szeptember 30.

    Várni fogjuk kíváncsian! Sok sikert!

  7. ElektroniK | 2008. október 9.

    Sziasztok!

    Nagyon ügyes az elgondolás, (csak én már csak ilyen gonosz ember vagyok) de ez már többször lerágott csont – nem lehetett volna valami extrábbat kitalálni? Mondjuk utána kérdezni, hogy merre jár haza a felelős vezető vagy a HR-es és például zebraembereket bérelni? Vagy matricát tenni a háza elé vagy az autója mellé?

    ElektroniK

  8. Attila | 2008. október 9.

    Szia ElektroniK!

    Mielőtt a 2. bekezdésre térsz, kérlek oszd meg velem a lerágott csonthoz tartozó cafatokat. Kérlek írd meg, hol láttál még hasonló, adott témájú megjelenést (nem ér tehát, hogy Budapesten 20e óriásplakát van..). Elképzelhető, hogy csak én nem láttam, de nincs információm hasonló anyagról. Így nem érzem jogosnak a kritikád.

    A kérdés, hogy kit kellett megszólítanom. a HR-t, akik egyébként sem válaszoltak? A marketing igazgatót vagy az ügyvezető igazgatót? Nem rosszak az ötleteid, de gondolj bele, úgy mennyi embert értem volna el (2 perces piros lámpás áthaladással). Vajon mi volt a ‘B1 tervem?

    Üdv, Attila

  9. ElektroniK | 2008. október 13.

    Kedves Attila,

    amit most írni fogok, az nem más, mint az asszertív kommunikáció csődje, ugyanis én még valóban nem LÁTTAM ilyen hirdetéseket viszont olvastam már case study-kat róluk: Hepi Endre, egy horváth kreatív srác vagy nemrégiben dél amerikában egy bérgyilkos (!) is így promotálta magát – az utóbbi még sereget is toborzott magának…

    A kritika magát az ötletre és nem a megvalósításra vonatkozik (elnézést, ha félreérthető voltam!!!) ugyanis az anyagot látva rögtön a fenti esetekre asszociáltam tehát a plagizálás gyanúját keltette fel bennem.

    A zebraember célja nem az elérés maximalizálása hanem a célzott hirdetés és bár tudom, hogy komoly utána járást igényel, de rövid nyomozás után én megtaláltam a neten a cég HR vezetőjét és a Marketing Igazgatót is, így már csak kicsit kellett volna edzeni a dolgon, bár az elmondottak alapján így is úgyi is bükött ügyről van szó.

    Viszont amit tudnod kell: maximális tisztelet az elszántságért, amivel ezt az pozíciót próbáltad megszerezni (én nem öltem volna bele ennyi időt és energiát, az is biztos!!!) és bár sajnálom, hogy valaki más kapta meg (a HR részéről meg no comment – legalább egy auto reply mehetett volna) de a CV-d alapján nem féltelek.

    E

  10. MarCzipán | 2008. október 28.

    Nekem elsőre (is) nagyon tetszett Attila megoldása, tetszett, mint magánembernek. PEDIG marketinges vagyok én is.

    Olvastam egy cikket, amely említi, hogy a legtöbb legnagyobb díjakat nyert reklám vagy kampány nem hoz túl sokat vissza. A reklám híressége fordított arányban van a céljának elérésével.

    És ha ilyen szemmel nézem a dolgot, egy populista megoldást választottál, amiben E-nek igaza lehet az talán pont az, hogy az üzenet lehetett volna célzottabb is.

    Bár a szem megakad a dolgon, de elgondolkodtató, ha valaki termékként promótálja saját magát. A tömegszinpátia ugyanis nem érdekli feltétlena “vásárlót”, hinni akar benne, hogy a saját szempontrendszere alapján dönt. (És egyébként meg sokszor mégis a tömeg után megy, csak más tömeget választ magának…)

  11. Tollas Attila | 2008. november 2.

    Kedves ElektroniK és MarCzipán!

    Nagyon köszönöm az észrevételeteket. Hadd említsem meg elsőként az ötletet.
    Vállaltam az arcom és a nevem minden fórumon és sok video portálon. Amit nem tettem volna, ha tudok hasonló esetről. Azt hiszem, vagy nem csinálok semmit vagy inkább mást találtam volna ki. Ugyan nincs új a nap alatt, mégis ellene vagyok bármilyen plagizálásnak. Láss csodát, nemrég olvastam egy ifjoncról itt:
    http://www.btl.hu/cgi-bin/oregano/hirek.cgi?siteidx=1&hiridx=9135

    Természetesen elérhettem volna amit említettek. Ha azonban pénzt szánok rá, úgy a lehető legnagyobb nézettséget akartam elérni. Várható volt a döntésük, nem ringattam magam illúzióba, csak egy esély akartam. Így többen láttátok és nagyobb hangot kapott az akcióm.
    Remélem hamarosan (tényleg!) megírhatom az eredményt.

    Üdv, Attila

  12. MarCzipán | 2008. november 2.

    Nos igen, a populista dolognak is van előnye, és azzal, hogy valamit megteremtettél, máris egy csomó mindent megmutattál.

    Ha nem kizárólagosan szerepel vágyaidban ez a cég, nos akkor egyenesen szuper, amit csináltál. Hiszen sokan máshol is felfigyelhetnek rád, és a kreativitásodra.

    Nekem változatlanul tetszik a meglévő eszközök ilyetén való újszerű felhasználása. Én például nem másolnék, de erre alapozva további ötleteim támadtak. Tanulni meg nem szégyen, én vállalom (nap mint nap sokat tanulok…). ;)

  13. ElektroniK | 2008. november 15.

    Egy dolgot nem szabad elfelejteni: a rossz tapasztalat is tapasztalat – mindenből lehet tanulni!!!

    E.

  14. Zsu | 2009. június 4.

    Kedves Attila,

    mindenképpen kreatív, újító ötletnek tartom a célcsoport-médiás kampányodat és mégha nem is érte el a valódi célját, valószínűleg felfigyeltek rád és el tudom képzelni, hogy kaptál pár megkeresést. :)

    Egyébként ha én lennék a HR-es, vagy az adott cég vezetője, mindenképpen díjaznám, ha valaki mer egyedi eszközökhöz nyúlni és használni.

    Üdv:
    Zs.

  15. Attila | 2009. július 9.

    Kedves Zsu,

    Sajnálom, hogy nem Te voltál a HR-es. :)
    Igen kaptam pár megkeresést. A mostani állásom is ennek köszönhető.
    Természetesen nem merült ki a “kampányom” a plakáttal és a honlappal. Volt benne spam, szóbeszéd, cikkek stb. Az érdekes, hogy az egyik kereskedelmi rádió fél évvel a kihelyezés után hívott fel egy rövid interjúra.

    Nekem sikerült és olyan helyen dolgozom, ami részben más mint amit eddig csináltam, de tele van kihívással, ösztönzéssel és elismeréssel.

    Szóval, mindenkit csak biztatni tudok! :)

    Üdv, Attila

  16. vigarc | 2010. január 22.

    heelo!

    Nagyon fontosak az ilyen eszközök és nem feltétlenül az állás megkaparintása céljából, hanem a személyes márkaépítés miatt. Aki mer, az nyer! És nem azzal kell foglalkozni, hogy mennyibe került. Mindennek ára van, amit meg kell adni, ha elakarjuk érni amit akarunk. Ez természetesen lehet pénz is, energia és idő is.

    egy másik észrevélemény:

    “Ugyan nincs új a nap alatt, mégis ellene vagyok bármilyen plagizálásnak. Láss csodát, nemrég olvastam egy ifjoncról itt:
    http://www.btl.hu/cgi-bin/oregano/hirek.cgi?siteidx=1&hiridx=9135

    Erre a láss csodát-ra felkaptam a fejem. A cikkben az áll, hogy:
    Egy év elteltével a jelenlegi pályakezdőknek kíván példájával motivációt nyújtani.

    Tehát a BTL.hu cikkben szereplő álláskereső (és personal branding) kampány 2007-ben volt.

    Ezt csak azért írom, mert elmentek a hozzászólások egy olyan irányba, hogyha valaki egyszer valamit már megcsinált, akkor más nem csinálhatja meg.

    Rólam szól az a 2007-es kampány, amit említ a BTL.hu, de akkor nem terjesztettem el a sajtóban, csak egy évvel később. És pont azért tettem azt, hogy a friss egyetemisták merjenek kilépni a sémákból. Persze az én példám egy banki szektorban pl. nem állná meg a helyét, de a kreativitást igénylő szakmákban többet mond el, mint egy önéletrajz.

    üdv.

  17. HVG Állásbörze: gerilla önéletrajz előadás most szerdán | Gerilla Önéletrajz Stratégiák | 2012. április 26.

    [...] Én marketing szerepe az álláskeresésben – Tollas Attila Attila valósította meg talán az első extrém álláskeresést Magyarországon gerilla marketing eszközökkel. 2008-ban kibérelt egy reklám-teherautót, [...]

  18. Iványosi-Szabó Zoltán | 2012. július 30.

    Kedves Attila!

    Gratulálok az kitartásodhoz, és kreativitásodhoz!
    Azt gondolom, hogy ha mindenki ilyen újszerűen gondolkodna, cselekedne akkor Magyarország is előrébb tartana.
    Coachként szerencsére sok olyan emberrel találkozik akik hajlandók a céljaikért küzdeni, és a nehézségek ellenére kitartani.
    Csak így tovább! Sok sikert kívánok a jövőben is!

  19. Ket Sat Gunngard | 2015. október 15.

    Ket Sat Gunngard…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  20. youtube | 2015. október 19.

    youtube…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  21. san diego dog bite attorney | 2015. október 27.

    san diego dog bite attorney…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  22. http://phuquocislandhomestay.com | 2015. november 5.

    http://phuquocislandhomestay.com…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  23. beachbody shakeology ingredients | 2015. december 17.

    beachbody shakeology ingredients…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  24. glee lesbian actress | 2015. december 26.

    glee lesbian actress…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  25. ex back experts dean | 2016. január 11.

    ex back experts dean…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  26. Beef stroganoff sauce | 2016. január 11.

    Beef stroganoff sauce…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  27. Executive Chauffeurs Banbury | 2016. január 14.

    Executive Chauffeurs Banbury…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  28. Make Him A Monogamy Junkie Reviews | 2016. január 17.

    Make Him A Monogamy Junkie Reviews…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  29. leyden brewery | 2016. január 21.

    leyden brewery…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  30. 4 minute fighter abs book | 2016. január 26.

    4 minute fighter abs book…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  31. 71bpq.cn | 2016. február 14.

    71bpq.cn…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  32. seo company uk | 2016. április 23.

    seo company uk…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  33. NVCC Login | 2016. április 23.

    NVCC Login…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  34. youtube.com | 2016. május 17.

    youtube.com…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  35. Read source | 2016. június 5.

    Read source…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  36. bicarbonato de sodio propiedades desodorante | 2016. június 5.

    bicarbonato de sodio propiedades desodorante…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  37. max sidorov reviews | 2016. június 15.

    max sidorov reviews…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  38. free it disposal essex | 2016. június 16.

    free it disposal essex…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  39. disposal of old computers birmingham | 2016. július 1.

    disposal of old computers birmingham…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

  40. wordpress blog | 2016. december 4.

    wordpress blog…

    Hogyan keress állást kreatívan? | |MarketingÖtletek.hu|…

Írja le véleményét, kérdését!